Saturday, October 22, 2016

5 DIET KURUS POPULAR vs DIET NECK (Now Everyone Can Kurus)



5 DIET KURUS POPULAR
vs
DIET NECK (Now Everyone Can Kurus)




Obesiti atau berat badan yang berlebihan sudah tentu membebankan sesiapa saja samada bagi perempuan atau lelaki, tak kira muda atau tua. Selain dari membataskan pergerakkan aktiviti-aktiviti harian, obesiti juga memberi komplikasi kepada kesihatan diri dan mengancam kehidupan.


“Tahukah anda bila anda mendapat penyakit, perbelanjaan anda akan bertambah? Malahan pendapatan anda akan DIBELANJAKAN khas untuk MERAWAT PENYAKIT anda…”




Sebaiknya, bila menyedari berat badan telah berlebihan, berusahalah untuk memperbaiki keadaan dan carilah cara yang betul untuk mengatasi masalah yang dihadapi.

Bonda pernah merasa overweight. Bila badan rasa dah tak sedap, Bonda survey beberapa jenis Diet Kurus Popular


Memang berniat untuk turunkan berat badan lah! Owh! Rupanya banyak jenis Diet Kurus yang ada dan disenaraikan di blog ini 5 Diet Kurus Popular vs Diet NECK yang semakin popular di Malaysia. 


5 Diet Kurus Popular

1. Diet Atkins

Diet Kurus Popular Diet Atkins kurang karbohidrat dalam diet tetapi lebihkan makanan yang tinggi dengan protein. Badan terpaksa membakar lemak dengan ketiadaan karbohidrat bilamana protein yang diambil adalah sebagai sumber tenaga. Proses ini dinamakan KETOSIS.

Diet Kurus Popular Diet Atkins membantu turunkan berat badan dengan cepat disebabkan karbohidrat telah keluar dari senarai pemakanan dan penurunan pengambilan kalori harian.

Pada peringkat awal, pengamal Diet Kurus Popular Diet Atkins akan turun berat dengan banyak kerana pengurangan karbohidrat akan memaksa air dibuang dengan banyak dari badan. Sekiranya diamalkan mengikut induksi, barulah pembuangan atau pembakaran LEMAK akan berlaku. 






Pengamal Diet Kurus Popular Diet Atkins perlu berhati-hati kerana jika berhenti mengamalkan Diet Kurus Popular Diet Atkins dan beralih kepada pemakanan karbohidrat seperti sebelumnya kemungkinan berat badan akan naik dengan cepat dan adakalanya berganda disebabkan oleh WATER RETENTION


Menyedari kekurangan nutrisi semasa mengamalkan Diet Kurus Popular Diet Atkins, Pengasas Diet Atkins, Dr Atkins menyarankan pengamal Diet Kurus Popular Diet Atkins untuk mengambil
 Supplemen Atkinners.


2. Diet Kalori




Diet Kurus Popular Diet Kalori mengurangkan kalori pengambilan makanan harian tidak kurang dari DCR dan tidak melebihi BMR. Kalori harian bagi seorang lelaki adalah 200 Kcal hingga 2500 Kcal. Manakala bagi perempuan adalah antara 1600 Kcal hingga 2000 Kcal sehari. Pengamal Diet Kurus Popular Diet Kalori boleh mengambil pengiraan kalori setiap pemakan yang dirujuk di SENARAI KALORI MAKANAN MALAYSIA atau boleh juga menggunakan applikasi MyFitness Pal.




Pengamal Diet Kurus Popular Diet Kalori perlu berhati-hati kerana jika bergantung kepada kiraan kalori semata-mata kemungkinan berat badan sukar untuk turun jika tidak mengambil kira faktor kalori makanan sihat yang sebenar. 


Pengamal Diet Kurus Popular Diet Kalori biasanya mengambilkira fakta nutrisi setiap makanan yang tertera di bungkusan tentang kalori setiap hidangan. Tetapi jarang yang mengambilkira tentang kandungan GLYCEMIC LOAD juga GLYCEMIC INDEX untuk setiap hidangan pemakanan tersebut. Ini akan menyebabkan pengamal Diet Kurus Popular Diet Kalori bakal menghadapi kegagalan mengambil makanan yang betul-betul sihat walaupun telah mengambilkira faktor kalori yang diambil seharian.


3. Diet Detox








Diet Kurus Popular Diet Detox adalah diet tinggi serat yang membantu mengurangkan berat air dan toksin dalam badan.
Teori Diet Kurus Popular Diet Detox, badan yang bebas toksin akan berfungsi dengan lebih baik.
Diet Kurus Popular Diet Detox boleh dibuat dengan beberapa cara iaitu pengambilan produk dan mengurangkan pengambilan kalori harian dengan melebihkan serat dalam pemakanan.
Adalah dipercayai Diet Kurus Popular Diet Detox boleh membantu kurangkan berat badan dengan cepat sebab ia lebih kepada kehilangan air yang banyak dalam badan.

Perlu berhati-hati apabila mengamalkan Diet Kurus Popular Diet Detox kerana badan kita tidak boleh menghadam serat yang kering dan keras. Dengan mengamalkan Diet Kurus Popular Diet Detox, badan kita memerlukan air yang banyak untuk 'flush' melalui usus. Kehilangan berat adalah disebabkan kotoran di usus telah hilang. Kebergantungan terhadap pil detox untuk tujuan 'flush' dan menjadikan amalan seharian bimbang akan mendatangkan kesan sampingan kepada usus.

Dari hasil pencarian Bonda, ada pengamal Diet Kurus Popular Diet Detox menggunakan cara yang lebih mudah dan pantas dengan menggunakan Supplemen Detox. Pengambilan detox dengan cara ini lebih menjimatkan masa, tenaga dan DUIT!


4. Diet Seimbang (Balanced Diet)





Diet Kurus Popular Diet Seimbang adalah sejenis diet yang dicadangkan kepada kita sejak dari bangku sekolah lagi berdasarkan Pyramid Makanan.
Diet Kurus Popular Diet Seimbang mencadangkan nutrien yang mencukupi untuk keperluan sel-sel badan, organ dan tisu yang menuntut pengamalnya merancang keperluan kalori yang diperlukan seharian dan mengenalpasti saiz hidangan yang diperlukan secara sederhana.
Diet Kurus Popular Diet Seimbang dapat mengelakkan dari masalah jantung, diabetes, darah tinggi dan kolesterol.


Walaubagaimanapun, pengamal Diet Kurus Popular Diet Seimbang perlu berhati-hati. Walaupun mengamalkan diet seimbang, sekiranya tidak mengenalpasti keperluan kalori harian akan mengakibatkan kegemukkan. Perlu ambilkira setiap orang mempunyai keperluan kalori yang berbeza-beza.   



5. Diet No Rice

Ramai dah mengetahui tentang Diet Kurus Popular Diet No Rice. Pengamal Diet Kurus Popular Diet No Rice akan berlapar nasi dengan harapan dapat membantu mengurangkan berat badan. Nasi dikatakan penyebab berat badan naik!

Masalahnya BERAS TAK BERSALAH! 😁😁

Sekiranya pengamal Diet Kurus Popular Diet No Rice menukarkan nasi dengan roti, buah-buahan atau spaghetti, mereka sebenarnya tidak mengubah apa-apa pun kerana roti, buah-buahan atau spaghetti adalah sumber karbohidrat juga.

Perlu diingatkan, nasi adalah sumber karbohidrat dan makanan ruji orang Asia. Anda dibesarkan dengan nasi sedari kecil....Lambat-laun anda akan kembali kepada nasi juga. Silap-silap bukan saja kembali kepada mengambil nasi, dikhuatiri dapat ‘bonus’ berat yang berganda.


Tidak ada masalah jika ingin meneruskan Diet Kurus Popular Diet No Rice, cumanya bukan semua orang sesuai untuk amalkan Diet Kurus Popular Diet No Rice dan berapa lama anda boleh berlapar nasi?

Diet NECK (Now Everyone Can Kurus)


Diet Kurus Popular Diet NECK adalah fenomena baru dalam diet untuk turunkan berat badan. Fenomena Diet Kurus Popular Diet NECK telah bermula sejak awal tahun 2015. Disaat ini setelah hampir 2 tahun Diet Kurus Popular Diet NECK bermula di Malaysia, diet ini dikhabarkan telah berjaya membantu ribuan pengamal Diet NECK untuk kurus disamping meningkatkan tahap kesihatan mereka. 

Pengamal Diet Kurus Popular Diet NECK menggabungkan amalan diet kalori, diet seimbang dan aktiviti fizikal yang mudah. Diet NECK telah terbukti sangat berkesan mengimbangi diet bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan dengan cara yang mudah dan cepat tanpa merasa lapar. 

Pengamal Diet Kurus Popular Diet NECK mengamalkan makan sebanyak 5 kali sehari. Paling menakjubkan,  pengamal Diet Kurus Popular Diet NECK wajib MAKAN NASI SETIAP HARI. 

Ada pengamal Diet Kurus Popular Diet NECK yang berjaya hilang 20kg dalam tempoh 60 hari dengan MAKAN NASI SETIAP HARI!  



Pyramid makanan ini lebih tepat dan lebih seimbang untuk dijadikan amalan PEMAKANAN SIHAT


Diet Kurus Popular Diet NECK mengambilkira faktor bantuan luaran group support yang memerlukan mentor yang telah berjaya juga rakan-rakan yang mempunyai matlamat yang sama. Semasa berdiet, ramai yang gagal meneruskan kerana tiada motivasi. Diet Kurus Popular Diet NECK mengambil kira faktor motivasi diri yang sangat diperlukan ketika berdiet. 

Diet Kurus Popular Diet NECK percaya semasa seseorang sedang berdiet, pengambilan makanan akan dikurangkan mengakibatkan nutrisi badan turut berkurangan. Sama seperti pendapat pengasas Diet Kurus Popular Diet Atkins, Dr. Atkins.

So, diet mana yang terbaik? 

Tiada masalah untuk mencuba mana-mana diet pun. Yang penting carilah diet yang mencakupi semua aspek iaitu kalori harian yang tepat, pemakanan yang seimbang, aktiviti fizikal yang sesuai dengan diri juga group support untuk motivasi diri yang berkekalan. 

Selain itu, nutrisi turut memainkan peranan yang penting kerana asas-asas nutrisi yang diperlukan dalam badan setiap orang adalah unik. Bila saja kita berdiet, pasti kuantiti makanan akan dikurangkan dan sudah pasti juga nutrisi badan akan kekurangan.

Kekurangan nutrisi akan menyebabkan badan menjadi lemah, kurang fokus, sel badan akan rosak.

Selepas survey,  Bonda dah pun pilih Diet Kurus yang berkenan dihati. 

Alhamdulillah Bonda telah berjaya turunkan 16kg dengan Diet Kurus terbaik yang Bonda pilih. 

Baca Diet Kurus Popular pilihan Bonda dan lihatlah perubahan Bonda dari 70kg ke 54kg.

Ketemu lagi di entri lain. Bonda doakan anda Kurus dan Sihat. 


Bonda Hebat aka Tun Azah Aziz

01137007328


















No comments:

Post a Comment