Thursday, January 15, 2015

NIKMAT SUJUD YANG HILANG - EBOOK NOW EVERYONE CAN KURUS (NECK)!!


Masa BH mengandung, BH seboleh-bolehnya mahu solat macam biasa. Maklumlah bila badan dah berat, perut dah semakin kehadapan, biasanya ibu-ibu mengandung ni akan bersolat secara duduk di kerusi. BH pun kalau dah usia kandungan 8 bulan ke atas, memang dah termengah-mengah juga kalau memaksa diri untuk sujud. Kadang-kadang tu BH tahankan juga sebab BH rasa sujud tu ada satu 'kuasa' magnet. Satu 'kuasa' magnet yang sangat lazat nikmatnya.
Add caption

Bila BH perhatikan warga emas yang bersolat di kerusi, pada anggapan BH mungkin sebab sakit lutut, sakit pinggang, sakit sendi. BH pasti akan terkesan dihati mereka bila nikmat sujud tak dapat lagi dirasai. Sayu bila BH letakkan diri BH jika tidak dapat lagi menikmati kelazatan sujud itu.

Tidak terkecuali BH perhatikan orang yang bersaiz besar solat dengan 'kepayahan'. Perhatikan bagaimana seksanya mereka nak turun untuk sujud, nak duduk tahyat, nak mengangkat badan untuk berdiri kembali. Kesian memang kesian.......Kalau berpanjangan keadaan begitu, BH berpendapat orang-orang yang bersaiz besar ini juga akan turut sama hilang nikmat sujud satu masa nanti.

Obesitas dan Overweight Itu Beda
Add caption

Masa BH menghadiri kenduri kahwin saudara terdekat baru-baru ni, BH direzekikan unuk bertemu dengan seorang jemputan pangkat bapa saudara yang bersaiz besar hadir berkerusi roda. Umur dalam lingkugan 50-an. Memang terkenal dengan 'pantang' jumpa makanan masa muda-muda. Dan sekarang dah nampak hasilnya....

Bagaimana ye jika nak kemana-mana? Mesti perlukan seseorang untuk menolak kerusi roda. Pakaian sudah tentu perlu tempahan khas apalagi kasut. Apa agak-agaknya ada dalam kotak ubat beliau? Hmmm.... ubat kolestrol, ubat darah tinggi, ubat kencing manis, ubat sakit jantung......mau kenyang dengan makan ubat aje sekarang..... 

Overweight atau Obesiti? Apa bezanya?

OVERWEIGHT (kelebihan berat badan)

adalah keadaan di mana berat badan seseorang melebihi berat badan normal.    


OBESITI (kegemukan)

adalah suatu keadaan di mana terjadi penumpukan lemak tubuh yang berlebih, sehingga berat badan seseorang jauh di atas normal dan dapat membahayakan kesihatan. OBESITI memerlukan pembiayaan rawatan yang sangat tinggi.  OBESITI terjadi kerana ketidakseimbangan antara tenaga yang masuk dengan tenaga yang keluar.

Kalau definisi para doktor adalah seperti berikut: 

- Suatu keadaan dimana lemak tubuh berada dalam jumlah yang berlebihan 
- Suatu penyakit kronik yang dapat diubati  
- Suatu penyakit epidemik 
- Suatu keadaan yang berhubungan dengan penyakit-penyakit lain dan dapat menurunkan kualiti hidup 

Justeru itu, BH syorkan segera periksa Body Mass Index (BMI). Sentiasa ambil berat BMI anda sekeluarga. Tegur-tegurlah kalau ada yang nampak bam-bam tu secara berhemah. (Jangan nak sihat sorang-sorang ye..)

EBook NOW EVERYONE CAN KURUS (NECK)

Dengan kesedaran dan hidayah yang diberi-Nya, BH dan rakan-rakan seperjuangan sangat ingin membantu golongan yang bermasaalah berat badan. 

Suka BH cadangkan sesiapa yang ada masalah berat badan atau ada kenalan yang ada masalah berat badan untuk baca Ebook Now Everyone Can Kurus (NECK).


Ebook ini telah dibaca oleh lebih 20 orang yang terpilih sebagai Preview. Komen mereka, Ebook ini 'SUPERB'.
Seriously ramai yang rasa teruja dengan kualiti ebook ini. Ia ditulis dalam bentuk penceritaan yang santai dan mudah diikuti.

Percayalah, sekali anda terbuka ebook ini. Anda tak boleh berhenti membacanya.

Ketahuilah FORMULA MUDAH M.E.S.T.I KURUS!! 

Teknik ini terbukti berkesan membantu Firdaus (Pengarang Buku) menurunkan berat badan sebanyak 11.5kg dalam tempoh 100 hari. Teknik ini juga dah bantu BH untuk turun berat badan sebanyak 10kg dalam tempoh 100 hari.


Perubahan dalam tempoh 100 hari.

Sila download ebook ini di :


Ebook ini diberikan secara percuma sebab BH rasa kesian sangat, ramai orang Malaysia gemuk.
Nak kurus, tapi tak tahu caranya. Allah dah bantu BH turunkan berat badan, apa salah BH bantu anda pula.

Lagipun, ilmu Allah ini hanya dipinjamkan kepada BH. Apa salahnya BH kongsikan dengan yang lain. Semoga ia menjadi pencen kubur buat BH.

Sejujurnya, BH tidak ada budget yang besar untuk mempromosikan ebook ini kepada ramai orang.
Jadi, sebab itulah anda perlu bantu BH. Sila click Button SHARE di bawah ini.

Semoga ia memberi manfaat kepada rakan rakan anda yang lain.

BH doakan, "Allah berikan ganjaran syurga tanpa dihisab buat anda yang SHARE status ini. Amin". Sila tekan butang SHARE dibawah.

Selamat Membaca!!



Salam Kurus Dan Sihat,

Bonda Hebat (BH) - Tun Azah Aziz
"Now Everyone Can Kurus"
"Formula Mudah M.E.S.T.I Kurus"

Feel Free To SHARE This Entri Jika Anda Rasa Ia Bermanfaat.

No comments:

Post a Comment